Pārveides projekta izmaiņu sagatavošana:
Izmaiņu sagatavošanas fāzē jāveido nākotnes pakalpojuma kartējums, jāizstrādā prototipi un jāizveido detalizēts pakalpojuma modelis. Fāzes noslēgumā jābūt definētiem ieviešamajiem risinājumiem. Gadījumā, ja kādā no šīs fāzes stadijām tiek atklātas kādas nepilnības, Pārveides projekta vadības grupai jāpieņem lēmums atgriezties pie kādas no iepriekšējām stadijām.
Pakalpojuma kartējums
Lai gūtu izpratni par to, kuriem pakalpojuma procesiem vai elementiem jāveido prototipi, pielietojiet rīku "Pakalpojuma kartējums". Tas sniegs vispusīgu skatījumu uz nākotnes pakalpojumu un izgaismos tos posmus, kuriem nepieciešams izstrādāt detalizētākus risinājumus.
Prototipi un to verifikācija
Pakalpojuma vai tā elementa prototips ir rīks, lai pārbaudītu idejas vērtību un efektivitāti vēl pirms ilgas un resursu ietilpīgas risinājumu izstrādes. Prototips ir ātrs un lēts veids, kā testēt nākotnes pakalpojumu ar lietotājiem.
Prototipi var būt arī neveiksmīgi. Dokumentējiet visu prototipu rezultātus.
Prototipēšanas metodes:
Nr.p. k. |
Prototipē-šanas metode |
Stiprās puses |
Vājās puses |
Izmaksas/ laika patēriņš |
Rezultāts |
1. |
Skices un shēmas |
Ātra, lēta metode, var attēlot struktūru |
Izpildījumam jābūt saprotamam un viegli pasniedzamam |
Zemas/ neliels |
Precīzi atainota nākotnes pakalpojuma shēma, struktūra |
2. |
Papīra formas |
Ātra, lēta metode |
Izpildījumam jābūt skaidram |
Zemas/ neliels |
Telpiski elementi, kas ataino ideju |
3. |
Stāsti ar ilustrācijām |
Vizualizē, uzsver kontekstu |
Var neatainot struktūru un pakalpojuma uzbūvi |
Zemas/ vidējs |
Vizualizēts pakalpojuma izklāsts |
4. |
Spēļu prototipi |
Radoša metode |
Var neatainot pilnu struktūru, lietotāja pieredzi, sakarības |
Zemas/ vidējs |
Telpisks pakalpojuma atainojums |
5. |
Pieredzes prototipi |
Veicina iejušanos lietotāja lomā |
Var novērst fokusu no datiem par lietotājiem |
Zemas/ neliels |
Vairākkārtīgi izspēlētas reālistiskas situācijas un rasti risinājumi |
6. |
Digitāli prototipi |
Iespējams veidot imitācijas, testēt arī neklātienē |
Nepieciešamas vismaz pamata datorprasmes |
Zemas, vidējas/ vidējs |
Digitāls pakalpojuma vai tā elementa prototips, kuru var izmantot par pamatu turpmākajā izstrādē |
7. |
Lietotāju vadīti prototipi |
Lietotāju iesaiste prototipēša-nas procesā |
Nepieciešama izsvērta un pārdomāta procesa vadība |
Zemas/ vidējs |
Padziļināta izpratne par lietotāju uztveri un risinājuma precizēšana |
Digitālo prototipu veidošanas rīki:
Pakalpojuma modelis
Lai apvienotu izstrādātos un apstiprinātos prototipus ar nākotnes lietotāja pieredzi, pielietojams rīks "Pakalpojuma modelis", kas ataino gan lietotāju pieredzi, gan institūcijas procesus, kā arī pakalpojuma elementus un pakalpojuma sniegšanā iesaistītās struktūrvienības, IT sistēmas, citus tehniskos risinājumus, citas pakalpojuma sniegšanā iesaistītās puses.